Vind het antwoord op jouw vraag of raadpleeg onze uigebreide handleidingen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze helpdesk.
Veelgestelde vragen
Wanneer je een domeinnaam laat doorverwijzen naar een andere website door middel van een WWW-pointer dan zal het domein in de DNS gaan verwijzen naar onze redirect server. Deze server handelt geen HTTPS verzoeken af. Wel kan de WWW-pointer worden ingesteld met een verwijzing naar een website met HTTPS, die dus een eigen SSL-certificaat heeft. Een SSL-certificaat aanschaffen voor het domein dat je wilt doorverwijzen zal er niet voor zorgen dat de doorverwijzing over HTTPS gaat.
Heb je een hostingpakket voor het domein dat je wilt doorverwijzen? Dan kan via FTP een doorverwijzing worden aangemaakt in een .htaccess (of een index.php / index.html ) bestand in de www map van je hostingpakket. De DNS van het domein dient dan wel te verwijzen naar de juiste webserver. In dit geval gaat de doorverwijzing volledig over HTTPS.
Informatie over onderhoud en storingen vind je op https://noc.hostingdiscounter.nl/
Wij zien de laatste tijd dat er veel berichten worden geblokkeerd door Gmail. Het lijkt er op dat de spamfilters van Google recent strenger zijn geworden. In de foutmelding die je ontvangt staat zoiets als:
550-5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must authenticate with at least one of SPF or DKIM.
Om dit op te lossen kun je een SPF-record maken voor jouw domeinnaam. Klik hier voor verdere instructies.
Als jouw mailserver DKIM ondersteunt dan kun je dit eenvoudig aanzetten. Klik hier voor verdere instructies.
DKIM kan worden ingeschakeld via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl. Zodra je ingelogd bent klik je op 'Abonnementen' en daarna op het hostingpakket van jouw domeinnaam. Klik vervolgens op de knop 'E-mail accounts beheren'. Op de volgende pagina zul je de optie zien voor DKIM. Klik op 'DKIM aanzetten' om deze functionaliteit te activeren.
Wanneer deze optie niet aanwezig is dan staat waarschijnlijk je hostingpakket nog op een verouderde mailserver. In dat geval kun je een migratie bij ons aanvragen door een verzoek in te dienen via het contactformulier vanaf het bij ons bekende e-mailadres.
SPF kan worden ingeschakeld via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl. Zodra je ingelogd bent klik je op 'Abonnementen' en daarna op het hostingpakket van jouw domeinnaam. Klik vervolgens op de knop 'E-mail accounts beheren'. Op de volgende pagina zul je de optie zien voor SPF. Klik op 'SPF aanzetten' om het automatisch te laten instellen.
Als je gebruik maakt van onze nameservers dan is het SPF-record voor je toegevoegd aan de DNS. Dit SPF-record is voldoende als je onze uitgaande mailserver gebruikt.
Als je al een SPF-record hebt dan kan 'include:spf.server.eu' worden toegevoegd. Let op dat een SPF regel altijd begint met 'v=spf1' en eindigt met 'all'. Zet de include of andere uitbreidingen dus daar tussen, anders werkt het niet.
Mocht je een andere uitgaande mailserver gebruiken, informeer dan bij de betreffende partij wat er moet worden toegevoegd aan het SPF-record. Via de DNS beheer in het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kan de SPF worden aangepast. Zodra je ingelogd bent klik je op 'Abonnementen' en daarna op de desbetreffende domeinnaam. Vervolgens klik je op 'Wijzig DNS-instellingen'. In de DNS beheer klik je rechts van het TXT record dat begint met 'v=spf1' op het icoontje met het potloodje. Nu kun je het SPF-record aanpassen/uitbreiden.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je jouw abonnementen opzeggen. Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' het desbetreffende abonnement aan. Bij de regel 'Status' klik je op 'wijzig'. Hier kun je aangeven dat het abonnement opgeheven mag worden.
In het geval van een domeinnaam kun je ook aangeven dat (eventuele) bijbehorende producten opgeheven mogen worden. Vervolgens sla je dit op en herhaal je dit voor alle abonnementen die je op wenst te zeggen. De abonnementen zullen per einde contract opgeheven worden.
Als je abonnementen in de verlengperiode zitten is het niet mogelijk deze op te heffen. De optie om de status aan te passen zal daarom dan ook niet aanwezig zijn.
Je kunt een of meerdere domeinen verhuizen naar het account van een andere klant door de pushprocedure te gebruiken.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kan de nieuwe eigenaar zijn pushcode terugvinden. Deze code staat bij de optie 'Je gegevens bekijken/wijzigen'. De pushcode geeft hij aan je door.
Als de nieuwe eigenaar nog geen klantenaccount heeft is deze door de nieuwe eigenaar zelf aan te maken via https://customer.hostingdiscounter.nl/signup.aspx.
Je logt op je eigen account van het E-synergy control panel in. Daar klik je onder de optie 'Abonnementen' de desbetreffende domeinnaam aan. Vervolgens kies je voor de optie 'Pushen naar andere klant'. Met deze optie kun je de domeinnaam overdragen aan de nieuwe eigenaar. De nieuwe eigenaar zal bericht krijgen over deze overdracht, zodat deze geaccepteerd kan worden.
Het is mogelijk om de abonnementen van de domeinnaam (zoals een hostingpakket) tegelijkertijd over te dragen. Dit kun je aangeven als je de domeinnaam overdraagt aan de nieuwe eigenaar. Wil je deze abonnementen niet overdragen of worden deze niet geaccepteerd door de nieuwe eigenaar? Dan worden deze abonnementen gedeactiveerd.
De contractdata van de abonnementen blijven onaangepast, als je deze overdraagt naar een andere klant.
Via de optie 'Problemen met inloggen?' op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je jouw logingegevens opnieuw laten verzenden per e-mail. Mocht je hierbij problemen ondervinden, dan kun je contact opnemen met ons via (+31-(0)26-3 620 977, support@hostingdiscounter.nl).
Als je geen gebruik meer maakt van het bij ons bekende e-mailadres, is het aan te raden om ons een e-mail toe te sturen met een scan of kopie van je legitimatiebewijs.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je jouw abonnementen inzien. Zodra je ingelogd bent klik je de optie 'Abonnementen' aan. Deze geeft je toegang tot al je abonnementen. Tevens heb je de mogelijkheid om een overzicht in Excel-formaat te downloaden.
Zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord van het E-synergy control panel is door jou zelf aan te passen. Zodra je ingelogd bent klik je de optie 'Inloggegevens wijzigen' aan.
Het is mogelijk om een klantenaccount aan te maken zonder iets te bestellen. Hiervoor kun je https://customer.hostingdiscounter.nl/signup.aspx bezoeken.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je het bij ons bekende e-mailadres terugvinden.
Zodra je ingelogd bent klik je de optie 'Je gegevens bekijken/wijzigen' aan, waar je onder meer dit e-mailadres kunt vinden. Het is mogelijk om een alternatief (administratief) e-mailadres in te stellen. Deze zal gebruikt worden om je op de hoogte te stellen van verlengingen en facturen. Beide e-mailadressen kunnen gebruikt worden om inloggegevens op te vragen.
Als je ons een e-mail stuurt, wordt dit een zogenaamd 'ticket' in ons systeem. Alle antwoorden van ons, jou of derden komen in datzelfde ticket terecht. Ook kunnen wij hier notities voor andere afdelingen aan toevoegen.
Een ticket krijgt automatisch een uniek ticket-ID in de vorm van 3 letters, een koppelstreepje, 3 getallen, wederom een koppelstreepje en 4 getallen (bijvoorbeeld ABC-123-4567). Deze vind je meestal in het onderwerp van de e-mail. Aan de hand van een dergelijk ID kunnen wij de correspondentie terugvinden.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je jouw persoonlijke gegevens aanpassen.
Zodra je ingelogd bent klik je de optie 'Je gegevens bekijken/wijzigen' aan. Vrijwel alle bij ons bekende gegevens zijn hier aan te passen. Gegevens zoals een bedrijfsnaam, BTW- of KvK-nummer kun je niet aanpassen. Hiervoor dien je een nieuw klantenaccount aan te maken en daarna je abonnementen te 'pushen' naar dit nieuwe account. Dit doe je als volgt:
1. Maak hier een nieuw klantaccount aan.
2. 'Push' de abonnementen van je oude account naar je nieuwe account door deze instructies op te volgen.
Het is mogelijk om meerdere personen toegang te verlenen tot het E-synergy control panel. Hiervoor kun je een e-mail verzenden aan onze supportafdeling (support@hostingdiscounter.nl) vanaf het bij ons bekende e-mailadres.
Hierbij zien wij graag de voor- en achternaam van de nieuwe gebruiker en de gewenste gebruikersnaam tegemoet. Het wachtwoord zal door ons gegenereerd worden en is eventueel later door jou zelf aan te passen via het E-synergy control panel.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je jouw facturen inzien. Zodra je ingelogd bent klik je de optie 'Je facturen/herinneringen bekijken' aan. Tevens heb je de mogelijkheid om facturen te downloaden in PDF-formaat.
>Als je een betalingsherinnering hebt ontvangen, dan kun je het bedrag handmatig overmaken onder vermelding van je klant- en factuurnummer. Deze informatie, alsook onze betaalgegevens, vind je op je factuur en/of herinnering.
Je hebt van ons een e-mail ontvangen over de administratieve blokkade van je abonnementen. In deze e-mail kun je terugvinden welke factuur dit betreft. In de desbetreffende factuur vind je de bijkomende kosten en onze bankgegevens terug. Je kunt de betaling van deze factuur alsnog naar ons overmaken onder vermelding van je klant- en factuurnummer. Ook raden wij je aan om de bij ons bekende betaalgegevens te controleren en waar nodig aan te passen.
Wijzigingen kun je heel makkelijk zelf aanbrengen via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl.
Zodra de betaling is ontvangen worden de abonnementen weer gedeblokkeerd. Je kunt altijd een betaalbewijs sturen aan onze supportafdeling op support@hostingdiscounter.nl om dit te verspoedigen.
Op dit moment hanteren wij drie verschillende betaalmethodes:
1) Prepaid
Standaard zullen accounts bij ons gebruikmaken van deze betaalmethode. Hierbij krijg je vanaf twee maanden voor de verlenging van je abonnementen meerdere e-mailberichten over de aankomende verlenging. In deze berichten is een betaallink opgenomen, waarmee je de betalingen kunt voldoen. Het saldo wat je hiermee aanvult op je account wordt dan gebruikt voor de komende verlengingen. Mislukt dit? Dan zijn wij genoodzaakt om de abonnementen welke niet verlengd zijn op te zeggen.
Als de abonnementen opnieuw geactiveerd dienen te worden, dan worden er extra kosten gerekend, naast de reguliere verlengkosten. Voor domeinnamen betreffen dit de quarantainekosten, welke verschillen per extensie. Voor een hostingpakket zal dit 35 euro, exclusief BTW zijn.
Als je gebruikmaakt van dit prepaidsysteem, dan heb je op het E-synergy Control panel de optie 'Geld storten' tot je beschikking. Hiermee kun je te allen tijde geld storten voor je account en bestellingen met dit saldo laten verrekenen.
2) Op rekening
Hierbij ontvang je van ons de factuur voor je verlengde abonnementen. De betaling van deze factuur dien je handmatig aan ons over te maken onder vermelding van je klant- en factuur-nummer. Je zult herinneringen van ons ontvangen als wij geen betaling van je ontvangen. Na de tweede herinnering gaan wij over tot blokkade van de desbetreffende abonnementen. Als er geen betaling volgt zal de factuur uit handen worden gegeven aan ons incassobureau.
3) Automatische incasso
De verlengkosten van je abonnementen zullen hierbij automatisch geïncasseerd worden door ons. Mislukt dit? Dan ontvang je herinneringen van ons en dien je de kosten zelf over te maken onder vermelding van je klant- en factuurnummer. Na de tweede herinnering gaan wij over tot blokkade van de desbetreffende abonnementen. Als er geen betaling volgt zal de factuur uit handen worden gegeven aan ons incassobureau.
Om Wordpress te installeren ga je als volgt te werk:
1. Wordpress downloaden
Let op: Wordpress draait alleen op het Linux-platform, niet op het Windows platform. Let er dan ook op dat je het juiste hostingpakket hebt afgenomen!
Download de laatste versie van Wordpress van de Wordpress website (http://www.wordpress.org) en pak het bestand uit op een plek die je makkelijk kunt benaderen. Zet vervolgens een FTP-verbinding met de server op. Meer informatie over hoe je een FTP-verbinding kunt maken vind je via 'Hoe kan ik verbinding maken met de FTP-omgeving?'. Plaats vervolgens de uitgepakte bestanden in de map 'www' of een gewenste submap. Je kunt hierna de FTP-verbinding weer sluiten.
2. Wordpress installeren
Ga via een internetbrowser naar je website of het subdomein waarop je Wordpress hebt geplaatst. Hier komt nu de installatie van Wordpress tevoorschijn. In de eerste pagina zal Wordpress aangeven dat er geen 'wp-config' bestand is. Klik op Create a configuration file. Wordpress zal nu de stappen van de installatie aangeven. Klik op Let's go.
3. Databasegegevens
Bij de database set-up dien je de volgende gegevens te gebruiken:
- Database type: MySQLi (aanbevolen) of MySQL
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasegebruiker: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasewachtwoord: deze vind je terug in je Control Panel
- Databaseadres/host: deze vind je terug in je Control Panel
- Table prefix: deze optie is optioneel wanneer je meerdere CMS-pakketten wenst te installeren op 1 database.
Klik op Volgende.
4. Afronden
In deze stap vul je jouw websitenaam in en maak je een administrator account aan. Zodra je alle gegevens hebt ingevuld kun je op Volgende klikken. De installatie is nu afgerond.
Om Joomla te installeren ga je als volgt te werk:
1. Joomla downloaden
Download de laatste versie van Joomla van de Joomla website (http://www.joomla.org) en pak het bestand uit op een plek die je makkelijk kunt benaderen. Zet vervolgens een FTP-verbinding met de server op. Meer informatie over hoe je een FTP-verbinding kunt maken vind je via 'Hoe kan ik verbinding maken met de FTP-omgeving?'. Plaats vervolgens de uitgepakte bestanden in de map 'www' of een gewenste submap. Je kunt hierna de FTP-verbinding weer sluiten.
2. Joomla installeren
Ga via een internetbrowser naar je website of het subdomein waarop je Joomla hebt geplaatst. Hier komt nu de installatie van Joomla tevoorschijn. Selecteer de gewenste taal en klik op Volgende. Joomla zal nu een 'pre-installatiecontrole uitvoeren'. Klik op Volgende.
Wanneer Joomla een foutmelding geeft over Magic quotes kun je deze fout verhelpen door een .htaccess-bestand aan te maken in de map WWW met de volgende inhoud:
php_flag magic_quotes_gpc Off
Deze regel zorgt ervoor dat de magic_quotes uitgeschakeld worden. In de toekomst zullen wij voor een geautomatiseerde oplossing in je klantenaccount proberen te zorgen.
3. Databasegegevens
Bij de database set-up dien je de volgende gegevens te gebruiken:
- Databasetype: MySQLi (aanbevolen) of MySQL
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasegebruiker: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasewachtwoord: deze vind je terug in je Control Panel
- Databaseadres/host: deze vind je terug in je Control Panel
- Table prefix: deze optie is optioneel wanneer je meerdere CMS-pakketten wenst te installeren op 1 database.
Klik op Volgende.
4. FTP-configuratie
De stap van de FTP-configuratie kun je normaal gesproken overslaan. Als je hier gebruik van wilt maken, dan kun je de gevraagde velden invullen.
5. Afronden
In deze stap vul je jouw websitenaam in en maak je een administrator account aan. Zodra je alle gegevens hebt ingevuld kun je op Volgende klikken. De installatie is nu afgerond.
Om Drupal te installeren ga je als volgt te werk:
1. Drupal downloaden
Download de laatste versie van Drupal van de Drupal website (http://www.drupal.org) en pak het bestand uit op een plek die je makkelijk kunt benaderen. Zet vervolgens een FTP-verbinding met de server op. Meer informatie over hoe je een FTP-verbinding kunt maken vind je via 'Hoe kan ik verbinding maken met de FTP-omgeving?'. Plaats vervolgens de uitgepakte bestanden in de map 'www' of een gewenste submap. Je kunt hierna de FTP-verbinding weer sluiten.
2. Drupal installeren
Ga via een internetbrowser naar je website of het subdomein waarop je Drupal hebt geplaatst. Hier komt nu de installatie van Drupal tevoorschijn. Op de eerste pagina zal drupal een check doen en vragen of er een standaard of minimale installatie moet plaats vinden. Je kunt hier voor de standaard installatie kiezen. In het hierop volgende scherm selecteer je de gewenste taal en klik je op Volgende.
3. Databasegegevens
Bij de database set-up dien je de volgende gegevens te gebruiken:
- Databasetype: MySQLi (aanbevolen) of MySQL
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasegebruiker: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasewachtwoord: deze vind je terug in je Control Panel
- Databaseadres/host: deze vind je terug in je Control Panel
- Table prefix: deze optie is optioneel wanneer je meerdere CMS-pakketten wenst te installeren op 1 database.
4. Afronden
In deze stap vul je jouw websitenaam in en maak je een administrator account aan. Zodra je alle gegevens hebt ingevuld kun je op Opslaan klikken. De installatie is nu afgerond.
Om Umbraco te installeren ga je als volgt te werk:
1. Umbraco downloaden
Download de laatste versie van Umbraco via https://our.umbraco.org/download en pak het bestand uit op een plek die je makkelijk kunt benaderen. Zet vervolgens een FTP-verbinding met de server op. Meer informatie over hoe je een FTP-verbinding kunt maken vind je via 'Hoe kan ik verbinding maken met de FTP-omgeving?'. Plaats vervolgens de uitgepakte bestanden in de map 'www' of een gewenste submap. Let hierbij op dat het 'web.config' bestand overschreven wordt met de versie van Umbraco. Je kunt hierna de FTP-verbinding weer sluiten.
2. Umbraco installeren
Ga via een internetbrowser naar je website of het subdomein waarop je Umbraco hebt geplaatst. Hier komt nu de installatie van Umbraco tevoorschijn. Maak een administrator account aan. Nadat de inloggegevens ingevuld zijn kies je voor Customize.
3. Databasegegevens
Bij de database set-up dien je de volgende gegevens te gebruiken:
- Database type: Microsoft SQL server
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Login: deze vind je terug in je Control Panel
- Password: deze vind je terug in je Control Panel
Schakel de optie Use integrated authentication uit en kies voor Continue.
4. Afronden
Je kunt er nu voor kiezen om een basiswebsite te laten installeren of te starten met een kale Umbraco-installatie. Hierna zal Umbraco zijn installatie afronden, waarna je doorgestuurd wordt naar de inlogpagina van het administrator-gedeelte. Hier kun je inloggen met jouw aangemaakte inloggegevens en gebruik gaan maken van je Umbraco website.
Om MojoPortal te installeren ga je als volgt te werk:
1. MojoPortal downloaden
Op https://github.com/joeaudette/mojoportal/releases/tag/v2.4.1.0 kun je de laatste versie van MojoPortal downloaden. Let hierbij op dat je kiest voor het MSSQL Deployment files pakket. Het bestand pak je na het downloaden uit op je computer.
Binnen de map 'wwwroot' vind je een bestand met de naam user.config.sample. Pas deze naam aan naar user.config.
2. Databasegegevens
Bij de database set-up dien je de volgende gegevens te gebruiken:
- Databasetype: Microsoft SQL server
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Login: deze vind je terug in je Control Panel
- Password: deze vind je terug in je Control Panel
3. Bestanden uploaden
Zet een FTP-verbinding met de server op. Meer informatie over hoe je een FTP-verbinding kunt maken vind je via 'Hoe kan ik verbinding maken met de FTP-omgeving?'. Plaats de bestanden uit de map 'wwwroot' op jouw pc in de map 'www' bij ons op de server. Let hierbij op dat het bestand web.config overschreven wordt met de versie van MojoPortal. Je kunt hierna de FTP-verbinding weer sluiten.
4. MojoPortal installeren
Ga via een internetbrowser naar jouw website en geef achter jouw domeinnaam het volgende op: /Setup/Default.aspx. Doorloop de installatiestappen.
5. Afronden
Maak een administrator account aan. De installatie is nu afgerond.
Om Kentico te installeren ga je als volgt te werk:
1. Kentico downloaden
Via de website van Kentico (http://www.kentico.com) kun je een account aanmaken. Eenmaal ingelogd op het klantenportaal kun je een nieuwe licentie voor de gewenste versie van Kentico en de desbetreffende website creëren. Hierna kun je Kentico downloaden.
2. Kentico installeren
Het installatiebestand kun je uitvoeren op je computer. Ga akkoord met de voorwaarden en kies voor Advanced installation. Bij Installation type kies je voor Prepare for installation on a remote server en vink je .NET Framework 4.5 aan.
Na het kiezen van de gewenste modules zal de installatie gestart worden. Na de installatie is het belangrijk dat je in het 'web.config' bestand de 'machinekey' bij het 'system.web' blok plaatst. Gebruik hiervoor de volgende regel:
<machineKey
validationKey="AutoGenerate?,IsolateApps?"
decryptionKey="AutoGenerate?,IsolateApps?"
/>
Via Kentico kun je mogelijk gegenereerde waardes krijgen voor de twee keys. Met een FTP-programma kun je de websitedata overzetten naar de webserver bij ons. Deze bestanden kunnen in de map 'www' geplaatst worden.
3. Databasegegevens
Zodra de overdracht geslaagd is kun je jouw website benaderen in je webbrowser. Bij de database set-up dien je de volgende gegevens te gebruiken:
- Database type: Microsoft SQL server
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Login: deze vind je terug in je Control Panel
- Password: deze vind je terug in je Control Panel
Het is belangrijk dat de opties Use existing database, Create Kentico database objects en Change database collation gebruikt worden.
4. Afronden
Login op jouw Kentico administrator pagina en vul je licentie in. De installatie is nu afgerond.
Wij hebben uit noodzaak de administrator pagina van Joomla moeten beveiligen met een extra inlogscherm. Kwaadwillenden vallen deze pagina regelmatig aan en proberen hierbij de inloggegevens te achterhalen. Door het extra inlogscherm worden de aanvallen beter tegengehouden.
Om DotNetNuke te installeren ga je als volgt te werk:
1. DotNetNuke downloaden
Download de laatste versie van DotNetNuke via http://www.dnnsoftware.com/community/download (Let hierbij op dat je kiest voor het 'Install package') en pak het bestand uit op een plek die je makkelijk kunt benaderen. Zet vervolgens een FTP-verbinding met de server op. Meer informatie over hoe je een FTP-verbinding kunt maken vind je via 'Hoe kan ik verbinding maken met de FTP-omgeving?'. Plaats vervolgens de uitgepakte bestanden in de map 'www' of een gewenste submap. Let hierbij op dat het "web.config" bestand overschreven wordt met de versie van DotNetNuke. Je kunt hierna de FTP-verbinding weer sluiten.
2. DotNetNuke installeren
Ga via een internetbrowser naar je website of het subdomein waarop je DotNetNuke hebt geplaatst. Hier komt nu de installatie van DotNetNuke tevoorschijn.
3. Databasegegevens
Het is belangrijk dat je bij 'Database set-up' kiest voor 'Aangepast' en bij 'Beveiling' kiest voor 'Door gebruiker gespecificeerd'. Verder kun je de volgende gegevens gebruiken:
- Database type: Microsoft SQl server
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasegebruiker: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasewachtwoord: deze vind je terug in je Control Panel
- Databaseadres/host: deze vind je terug in je Control Panel
5. Afronden
Je kunt de installatie nu afronden
Als de installatiemap van Joomla niet door Joomla zelf verwijderd kan worden dan heeft dit vaak te maken met een foutieve PHP instelling of foutieve rechten op je FTP-account. Deze problemen zijn door ons vaak te verhelpen en het is dan ook aan te raden om contact op te nemen met onze supportafdeling via +31-(0)26-3 620 977 of support@hostingdiscounter.nl.
Binnen je hostingpakket worden de meest gangbare CMS-pakketten (gratis) ondersteund. Denk hierbij aan Joomla, Wordpress, Drupal, Magento, OSCommerce en Concrete5.
Het kan voorkomen dat een CMS-pakket niet werkt nadat de installatie voltooid is. Je kunt allereerst controleren of het configuratiebestand aangemaakt is in de map van het CMS. Als deze niet aanwezig is, dan gaat er hoogstwaarschijnlijk iets mis bij het verwerken van de installatie.
Je kunt deze installatie nogmaals doorlopen, maar als de problemen blijven optreden kun je de 'Debug_Mode' van PHP inschakelen.
Ga hiervoor naar https://customer.hostingdiscounter.nl en login met jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie Abonnementen het desbetreffende hostingpakket aan. Vervolgens klik op PHP-instellingen beheren. Hier kun je de Debug_Mode inschakelen.
Binnen een kwartier zal dit verwerkt zijn en kun je de foutmeldingen inzien om na te gaan wat er misgaat.
Je kunt contact opnemen met onze supportafdeling via +31-(0)26-3 620 977 of support@hostingdiscounter.nl als de problemen aan blijven houden.
Je kunt een CMS-pakket bij ons installeren door allereerst dit pakket te downloaden van de website van het pakket zelf. De inhoud van het gedownloade bestand pak je uit. Deze inhoud plaats je in de map 'www' op de zogenaamde 'FTP-omgeving'. Door je website te bezoeken kun je de installatie van dit pakket afronden. Hierbij worden meestal de databasegegevens gevraagd. Deze gegevens kun je terugvinden en/of instellen via het E-synergy control panel.
Om PivotX te installeren ga je als volgt te werk:
1. PivotX downloaden
Download de laatste versie van PivotX van de PivotX website (http://www.pivotx.net) en pak het bestand uit op een plek die je makkelijk kunt benaderen. Zet vervolgens een FTP-verbinding met de server op. Meer informatie over hoe je een FTP-verbinding kunt maken vind je via 'Hoe kan ik verbinding maken met de FTP-omgeving?'. Plaats vervolgens de uitgepakte bestanden in de map 'www' of een gewenste submap. Je kunt hierna de FTP-verbinding weer sluiten.
2. PivotX installeren
Ga via een internetbrowser naar je website of het subdomein waarop je PivotX hebt geplaatst. Hier komt nu de installatie van PivotX tevoorschijn. Vul het formulier in om een nieuwe gebruiker aan te maken. Klik op Continue.
3. Databasegegevens
Bij de database set-up dien je de volgende gegevens te gebruiken:
- Database type: MySQLi (aanbevolen) of MySQL
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasegebruiker: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasewachtwoord: deze vind je terug in je Control Panel
- Databaseadres/host: deze vind je terug in je Control Panel
- Table prefix: deze optie is optioneel wanneer je meerdere CMS-pakketten wenst te installeren op 1 database.
Klik op Continue. De installatie is nu afgerond.
Om OSCommerce te installeren ga je als volgt te werk:
1. Joomla downloaden
Download de laatste versie van Oscommerce van de OSCommerce website (http://www.oscommerce.com) en pak het bestand uit op een plek die je makkelijk kunt benaderen. Zet vervolgens een FTP-verbinding met de server op. Meer informatie over hoe je een FTP-verbinding kunt maken vind je via 'Hoe kan ik verbinding maken met de FTP-omgeving?'. Plaats vervolgens de uitgepakte bestanden in de map 'www' of een gewenste submap. Je kunt hierna de FTP-verbinding weer sluiten.
2. OSCommerce installeren
Ga vervolgens via een internetbrowser naar je website of het subdomein waarop je OSCommerce heeft geplaatst. Hier komt nu de installatie van OSCommerce tevoorschijn. In de eerste pagina zal OSCommerce een controle uitvoeren. Als deze gereed is klik je op Nieuwe installatie.
3. Databasegegevens
Bij de database set-up dien je de volgende gegevens te gebruiken:
- Databasetype: MySQL
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasegebruiker: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasewachtwoord: deze vind je terug in je Control Panel
- Databaseadres/host: deze vind je terug in je Control Panel
- Table prefix: deze optie is optioneel wanneer je meerdere CMS-pakketten wenst te installeren op 1 database.
Klik op Volgende.
4. Afronden
In deze stap vul je jouw websitenaam in en maak je een administrator account aan. Zodra je alle gegevens hebt ingevuld kun je op Opslaan klikken. De installatie is nu afgerond.
Om Joomla te installeren ga je als volgt te werk:
1. Magento downloaden
Download de laatste versie van Magento van de Magento website (http://www.magentocommerce.com) en pak het bestand uit op een plek die je makkelijk kunt benaderen. Zet vervolgens een FTP-verbinding met de server op. Meer informatie over hoe je een FTP-verbinding kunt maken vind je via 'Hoe kan ik verbinding maken met de FTP-omgeving?'. Plaats vervolgens de uitgepakte bestanden in de map 'www' of een gewenste submap. Je kunt hierna de FTP-verbinding weer sluiten.
2. Magento installeren
Ga via een internetbrowser naar je website of het subdomein waarop je Magento hebt geplaatst. Hier komt nu de installatie van Magento tevoorschijn. Accepteer de voorwaarden en klik op Volgende. Selecteer de gewenste locatie en tijdzon. Klik op Volgende.
3. Databasegegevens
Bij de database set-up dien je de volgende gegevens te gebruiken:
- Databasetype: MySQL
- Databasenaam: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasegebruiker: deze vind je terug in je Control Panel
- Databasewachtwoord: deze vind je terug in je Control Panel
- Databaseadres/host: deze vind je terug in je Control Panel
- Table prefix: deze optie is optioneel wanneer je meerdere CMS-pakketten wenst te installeren op 1 database.
Vul je sitenaam in. Laat het Admin path ongewijzigd.
4. Afronden
In deze stap vul je jouw websitenaam in en maak je een administrator account aan. Zodra je alle gegevens hebt ingevuld kun je op Opslaan klikken. De installatie is nu afgerond.
Deze problemen treden vaak op als de PHP-instelling Safe_Modenog aanstaat voor je hostingpakket. Je kunt contact opnemen met onze supportafdeling via +31-(0)26-3 620 977 of support@hostingdiscounter.nl om dit te verhelpen.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je een database aanmaken.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie Abonnementen het desbetreffende hostingpakket aan. Klik op Databases beheren. Via de knop Database toevoegen kun je een nieuwe database toevoegen. Je kunt een eigen naam geven aan de database of de automatisch ingevulde naam laten staan. Met de knop Database aanmaken zal deze database aangemaakt worden.
Nadat de database is aangemaakt kun je een databasegebruiker aanmaken. Klik hiervoor op Gebruiker toevoegen. Je hebt de mogelijkheid om een gebruikersnaam in te voeren of de automatisch ingevulde gebruikersnaam te laten staan. Ook dien je een wachtwoord aan te maken. Deze kun je laten genereren door ons systeem of kun je zelf invullen.
Bij de optie Toegestane hosts kun je jouw IP-adres invullen. Dit is echter alleen nodig als je gebruik maakt van een extern programma om de database te beheren. Je kunt de gebruiker aanmaken door op Gebruiker aanmaken te klikken.
Als de database en de gebruiker beiden aangemaakt zijn dien je de gebruiker de juiste rechten te geven op deze database. Klik hiervoor op Rechten toevoegen. Je klikt allereerst de desbetreffende gebruiker aan. Vervolgens klik je de gewenste database aan. Je kunt de gebruiker leesrechten, schrijfrechten of lees- en schrijfrechten geven op de database. Klik vervolgens op Rechten toepassen. je hebt nu de gebruiker gekoppeld aan de database.
Als je een database en een databasegebruiker aangemaakt hebt dan kun je deze gegevens gebruiken om vanaf je website verbinding te maken met deze database.
Bij veel websitepakketten is dit standaard inbegrepen in de installatie, maar als je zelf je website bouwt dien je dit zelf in te bouwen. Je kunt dit doen door van de PHP functie mysql_connect(); gebruik te maken. Een voorbeeld hiervan vind je hieronder.
<?php $server = 'databaseserver'; $user = 'uwgebruikersnaam'; $password = 'uwwachtwoord'; mysql_connect( $server, $user, $pass ); ?>
Let er goed op dat je gebruik maakt van de goede databaseserver (of databasehost) en niet met de standaard 'localhost'. Dit wordt vaak als voorbeeld gegeven, maar wordt niet door ons gebruikt. Onze databasesystemen zijn namelijk externe systemen.
Het is mogelijk om verbinding te maken met je database vanaf een externe machine. Hierbij kun je denken aan je eigen computer waarop je een beheerprogramma voor je database hebt geïnstalleerd. Ook kun je denken aan een andere website die je verbinding laat maken met deze database. Hiervoor heb je wel het IP-adres nodig van deze (externe) locatie.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je het IP-adres die je toe wenst te voegen, toevoegen aan je databasegebruiker.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie Abonnementen het desbetreffende hostingpakket aan. Klik op Databases beheren aan. Je kunt hier de databasegebruiker wijzigen.
Bij Toegestane hosts kun je het gewenste IP-adres invullen. Vanwege veiligheidsredenen kunnen er maximaal 10 IP-adressen toegevoegd worden.
Wanneer je een hostingpakket bij ons afneemt je tenminste één database aanmaken.
Elk hostingpakket heeft eigen limieten op de hoeveelheid databases die je aan kunt maken. Als je meer databases aan wilt maken dan je limiet toestaat kun je een extra MySQL-account afnemen.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je extra databases bestellen. Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' het desbetreffende hostingpakket aan. Klik op Voeg extra producten toe. Je kunt nu een een extra MySQL-account bestellen.
Zodra je bestelling gereed is kun je de database en de bijbehorende gegevens aanmaken via het E-synergy control panel.
Wij zien de laatste tijd dat er veel berichten worden geblokkeerd door Gmail. Het lijkt er op dat de spamfilters van Google recent strenger zijn geworden. In de foutmelding die je ontvangt staat zoiets als:
550-5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must authenticate with at least one of SPF or DKIM.
Om dit op te lossen kun je een SPF-record maken voor jouw domeinnaam. Klik hier voor verdere instructies.
Als jouw mailserver DKIM ondersteunt dan kun je dit eenvoudig aanzetten. Klik hier voor verdere instructies.
DKIM kan worden ingeschakeld via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl. Zodra je ingelogd bent klik je op 'Abonnementen' en daarna op het hostingpakket van jouw domeinnaam. Klik vervolgens op de knop 'E-mail accounts beheren'. Op de volgende pagina zul je de optie zien voor DKIM. Klik op 'DKIM aanzetten' om deze functionaliteit te activeren.
Wanneer deze optie niet aanwezig is dan staat waarschijnlijk je hostingpakket nog op een verouderde mailserver. In dat geval kun je een migratie bij ons aanvragen door een verzoek in te dienen via het contactformulier vanaf het bij ons bekende e-mailadres.
SPF kan worden ingeschakeld via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl. Zodra je ingelogd bent klik je op 'Abonnementen' en daarna op het hostingpakket van jouw domeinnaam. Klik vervolgens op de knop 'E-mail accounts beheren'. Op de volgende pagina zul je de optie zien voor SPF. Klik op 'SPF aanzetten' om het automatisch te laten instellen.
Als je gebruik maakt van onze nameservers dan is het SPF-record voor je toegevoegd aan de DNS. Dit SPF-record is voldoende als je onze uitgaande mailserver gebruikt.
Als je al een SPF-record hebt dan kan 'include:spf.server.eu' worden toegevoegd. Let op dat een SPF regel altijd begint met 'v=spf1' en eindigt met 'all'. Zet de include of andere uitbreidingen dus daar tussen, anders werkt het niet.
Mocht je een andere uitgaande mailserver gebruiken, informeer dan bij de betreffende partij wat er moet worden toegevoegd aan het SPF-record. Via de DNS beheer in het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kan de SPF worden aangepast. Zodra je ingelogd bent klik je op 'Abonnementen' en daarna op de desbetreffende domeinnaam. Vervolgens klik je op 'Wijzig DNS-instellingen'. In de DNS beheer klik je rechts van het TXT record dat begint met 'v=spf1' op het icoontje met het potloodje. Nu kun je het SPF-record aanpassen/uitbreiden.
Ja, dat is mogelijk. Om de nameservers of DNS-records op voorhand in te stellen dien je tijdens de bestelling van de domeinnaam deze domeinnaam te configureren bij de stap 'Configureer domeinnaam'.
De instellingen die je vervolgens invoert (nameservers of DNS-records) zullen dan door ons systeem ingesteld worden. Dit wordt pas actief nadat de registratie of verhuizing voltooid is.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je de DNS-records aanpassen van je domeinnaam.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' de desbetreffende domeinnaam aan. Vervolgens klik je op 'Wijzig DNS instellingen'. Met deze optie kun je de huidige DNS-records inzien en deze aanpassen naar eigen wens.
Het is aan te raden om deze instellingen niet zomaar aan te passen. Foutieve instellingen kunnen namelijk voor problemen zorgen bij het benaderen van je website of de bereikbaarheid van je e-mailaccounts.
De DNS-records zijn niet aan te passen als er nameservers van derden zijn ingesteld. De optie 'Wijzig DNS instellingen' is dan niet aanwezig.
Het is bij ons mogelijk om een hostingpakket af te nemen terwijl de domeinnaam ergens anders geregistreerd is. Wanneer je bij ons een hostingpakket hebt kun je gebruik maken van onze nameservers. De correcte instellingen kun je dan terugvinden via het control panel.
Het hoofddomein mag enkel naar een A- of AAAA-record verwijzen. Daarom mag deze ook bij ons niet naar een CNAME-record verwijzen.
Een MX-record mag alleen verwijzen naar een CNAME-record. Het is daarom ook bij ons niet mogelijk om deze naar een IP-adres (A- of AAAA-record) te laten verwijzen. Je kunt uiteraard wel een A- of AAAA-record instellen op een subdomein en het MX-record naar dit subdomein laten verwijzen door middel van een CNAME-record.
Met een AAAA of IPv6 record kun je een domeinnaam verwijzen naar een IPv6 adres.
Wij hanteren altijd twee standaard AAAA-records, namelijk één voor het domein zelf en één voor *.domeinnaam. Hierdoor wordt de domeinnaam zelf, zonder toevoegingen, doorverwezen naar het juiste adres.
Het record voor *.domeinnaam zorgt ervoor dat alles wat voor de domeinnaam komt en niet gedefinieerd is ook naar het juiste adres verwijst. Hierdoor zal bijvoorbeeld voorbeeld.jedomein.ext correct verwijzen naar het juiste systeem. Pas als je een nieuw record aanmaakt en voorbeeld.jedomein.ext bewust naar een ander adres laat verwijzen zal dit veranderen.
Met een A of IPv4 record kun je een domeinnaam verwijzen naar een IPv4-adres.
Wij hanteren altijd twee standaard A-records, namelijk één voor het domein zelf en één voor *.domeinnaam. Hierdoor wordt de domeinnaam zelf, zonder toevoegingen, doorverwezen naar het juiste adres. Het record voor *.domeinnaam zorgt ervoor dat alles wat voor de domeinnaam komt en niet gedefinieerd is ook naar het juiste adres verwijst.
Hierdoor zal bijvoorbeeld voorbeeld.jedomein.ext correct verwijzen naar het juiste systeem. Pas als je een nieuw record aanmaakt en voorbeeld.jedomein.ext bewust naar een ander adres laat verwijzen zal dit veranderen.
Met een CNAME of Canonical NAME record kun je een domeinalias maken.
Als je domeinnaam bijvoorbeeld verwijst naar het IP-adres 1.2.3.4 en je wilt voorbeeld.jedomein.ext ook naar dit adres laten verwijzen, dan kun je hiervoor een CNAME record aanmaken.
De hostname van het record kun je gebruiken om aan te duiden om welk subdomein dit gaat. Hier vul je bijvoorbeeld 'voorbeeld' in. De waarde van het record zal dan het adres zijn waar deze naar dient te verwijzen, bijvoorbeeld 'jedomein.ext', waarbij je 'jedomein.ext' vervangt door je daadwerkelijke domeinnaam.
Dit heeft het voordeel dat als het IP-adres ooit verandert, dit maar op éé plaats aangepast hoeft te worden.
Een CNAME mag alleen op een subdomein ingesteld worden. Het is dus niet toegestaan om jedomein.ext te verwijzen via een CNAME record.
Een IP-adres is vergelijkbaar met een telefoonnummer. Het is een unieke getallenreeks die toegekend is aan een apparaat, zodat dit apparaat herkend kan worden op op het internet.
Er zijn meerdere typen IP-adressen. Sommige adressen zijn alleen bedoeld om te gebruiken in een lokaal netwerk en andere zijn alleen voor testdoeleinden beschikbaar. De adressen waar je het meeste mee te maken hebt als je bezig bent met domeinnaamregistratie en hosting zijn de publieke IP-adressen. Deze adressen zijn ervoor bedoeld om een bepaald systeem of een reeks aan systemen te herkennen op het internet.
Je eigen IP-adres zal waarschijnlijk soms aangepast worden. Deze kun je terugvinden op http://www.watismijnip.nl of http://www.ip.nu.
Onze systemen hebben een vast IP-adres, zodat er geen problemen ontstaan met het verwijzen naar deze systemen. Deze IP-adressen worden door ons beheerd en ingesteld en zul je zelf meestal niet nodig hebben.
De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan een nieuwe variant IP-adressen, namelijk de IPv6-adressen. Vanwege de komst van veel nieuwe internetapparatuur (bijvoorbeeld smartphones en tablets) raken de oude IPv4-adressen op. Met IPv6 is er een veel hogere limiet aan beschikbare IP-adressen. Men is bezig om dit in gebruik te nemen. Wij zelf maken al gebruik van IPv6-adressen voor onze systemen.
Met een MX of Mail Exchange record kun je een domeinnaam verwijzen naar mailsysteem. Een MX-record zorgt voor de correcte afhandeling van de aflevering van inkomende e-mails.
Over het algemeen worden er twee of meerdere MX-records ingevuld. Deze worden aangeduid met prioriteiten, waarbij de hoofdserver het laagste getal (bijvoorbeeld 100) heeft. Mocht er iets misgaan bij het afleveren van de e-mail op deze server, dan zal er geprobeerd worden om de mail af te leveren op de tweede mailserver, die aangeduid is met een hoger getal (bijvoorbeeld 200).
Met een SRV of Service Record is het mogelijk om een bepaald protocol te definiëren in je DNS-records. Hierdoor hoeft men niet voor elk protocol een nieuw type record aan te maken (zoals bijvoorbeeld een MX-record), maar kan er van dit type record gebruik gemaakt worden.
De volgende gegevens kunnen in een SRV record opgeslagen worden:
- Service: de naam waarvan je gebruik wilt maken. Dit komt voor je domeinnaam te staan. Bijvoorbeeld: 'srv' voor 'srv.jedomein.ext'.
- Protocol: hierbij geef je aan welk protocol er gebruikt moet worden. Bijvoorbeeld: TCP of UDP.
- Naam: de domeinnaam waarop je dit record instelt. Bijvoorbeeld: 'jedomein.ext'.
- TTL: de time_to_live van het record. Meestal dient dit ingesteld te worden op 3600 (1 uur).
- Class: dit is altijd 'IN'.
- Prioriteit: hierbij kun je aangeven welke prioriteit dit record heeft in verhouding met andere records voor hetzelfde protocol. Hoe lager het getal, hoe eerder een record aangesproken zal worden.
- Weight: als je dezelfde prioriteit aan meerdere records toekent, dan kun je met deze optie alsnog een verschil maken in de volgorde van deze records.
- Poort: de poort waaraan je de service/het protocol gaat koppelen.
- Target/doel: de hostname van het doel van het record.
Deze gegevens worden vaak aangeleverd door de partij waarvoor je het record in wilt stellen.
Met een TXT of Text record kun je specifieke informatie toevoegen aan je domeinnaam. Deze records worden vaak niet voor technische verwijzingen gebruikt, maar als een verificatiemiddel om gemakkelijk te controleren of je de eigenaar bent van een domeinnaam.
Het '@'-teken wordt gebruikt om de domeinnaam zelf aan te duiden. Deze is niet verplicht en als alternatief kun je het veld 'record' leeg laten. Dit is effectief hetzelfde als dat je hier een '@' invult.
Sommige providers verzoeken je om een '@' in te vullen voor je domeinnaam bij het DNS-record. In ons systeem hoef je dit dan niet te doen.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je de nameservers van je domeinnaam beheren.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' de desbetreffende domeinnaam aan. Vervolgens klik je de optie 'Wijzig nameservers' aan. Je kunt eigen nameservers toevoegen via de optie 'Voeg nieuwe nameserver toe'. Als de juiste nameservers weergegeven worden in het overzicht klik je op 'Opslaan en doorvoeren'. Deze wijzigingen zullen binnen enkele uren tot maximaal 24 uur verwerkt zijn.
Als je eigen nameservers gebruikt, zal de mogelijkheid om DNS-instellingen te beheren bij ons komen te vervallen. De nameservers zijn namelijk verantwoordelijk voor de DNS-instellingen. Deze instellingen kunnen dus enkel beheerd worden bij de partij waarvan de nameservers zijn.
Mocht je, voordat je de nameservers aanpast naar de onze, DNS-instellingen in willen stellen, dan kun je altijd contact met onze supportafdeling opnemen via (+31-(0)26-3 620 977, support@hostingdiscounter.nl).
De autorisatiecode van je domeinnaam kun je opvragen via het E-synergy control panel. Zie 'Hoe verhuis ik een domeinnaam naar een andere provider?' voor meer informatie hierover.
Als je geen hostingpakket bij ons afneemt, kun je via de DNS-instellingen van je domein alsnog een subdomein instellen. Dit is bijvoorbeeld handig als je thuis.uwdomein.ext door wilt laten verwijzen naar je eigen IP-adres. De DNS-instellingen van je domeinnaam kun je via het E-synergy control panel beheren.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je een nieuwe bestelling plaatsen.
Zodra je ingelogd bent klik je de optie 'Bestellen' aan. Hiermee kun je controleren of het gewenste domein nog vrij is. Ben je nog geen klant bij ons? Dan kun je via de optie https://www.hostingdiscounter.nl de controle uitvoeren of het gewenste domein nog vrij is. Hierna kun je het bestelproces verder doorlopen, waarbij je onder meer het domein kunt configureren.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je de houdergegevens van je domeinnaam aanpassen.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' de desbetreffende domeinnaam aan. Vervolgens klik je de optie 'Wijzig houdergegevens en/of contactpersonen' aan.
Voor sommige extensies worden er kosten in rekening gebracht als deze gegevens gewijzigd worden. Dit wordt aangegeven bij het wijzigen van deze gegevens.
Mocht je problemen ondervinden bij het aanpassen van deze gegevens, dan kun je onderstaande lijst ingevuld doorsturen per e-mail aan support@hostingdiscounter.nl . Deze e-mail dien je vanaf het bij ons bekende e-mailadres te verzenden. Wij zullen de problemen dan onderzoeken voor je.
Nieuwe domeinnaamhoudergegevens
Voornaam:
Tussenvoegsel:
Achternaam:
Bedrijfsnaam:
Straatnaam:
Huisnummer:
Toevoeging:
Postcode:
Plaatsnaam:
Land:
Landcode:
Telefoonnummer:
E-mailadres:
Geslacht:
Voor het verhuizen van een .co.uk-domeinnaam gelden andere regels dan bij een standaard domeinnaam. Voordat je de verhuizing start dien je namelijk bij je huidige provider de REGISTRY-TAG of IPS_TAG aan te passen naar YOURSRS-NL. Hierna kun je de verhuizing starten via het E-synergy control panel.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je aangeven dat een domeinnaam gaat verhuizen.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' het desbetreffende abonnement aan. Bij de regel 'Status' klik je op 'wijzig'. Vervolgens geef je aan dat de domeinnaam gaat verhuizen en dit sla je dit op.
Via de optie 'Opvragen verhuistoken / Autorisatiecode' kun je de autorisatiecode laten verzenden als deze beschikbaar is voor deze domeinnaam. Voor sommige domeinen dient de registry_tag/IPS_TAG aangepast te worden. Deze TAG kun je opvragen bij je nieuwe provider en via onze supportafdeling laten wijzigen. Hiervoor kun je een e-mail verzenden aan onze supportafdeling (support@hostingdiscounter.nl) vanaf het bij ons bekende e-mailadres. Hierbij zien wij graag de desbetreffende TAG en de domeinnaam tegemoet.
Als je een hostingpakket gekoppeld hebt aan de domeinnaam zal deze opgeheven worden zodra de domeinnaam verhuisd is. Wil je zeker weten dat dit doorgevoerd wordt? Dan kun je bij het wijzigen van de status van de domeinnaam aangeven dat de gekoppelde producten opgeheven mogen worden.
Als je al klant bent bij ons kun je via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl een nieuwe bestelling plaatsen.
Zodra je ingelogd bent klik je de optie 'Bestellen' aan.
Ben je nog geen klant bij ons? Dan kun je via de optie https://www.hostingdiscounter.nl de status van de domeinnaam controleren. Vervolgens kun je aangeven dat je de domeinnaam wilt verhuizen en de bestelling starten.
Je kunt hiervoor een verzoek per e-mail indienen bij onze supportafdeling via support@hostingdiscounter.nl. Hierbij dien je in ieder geval door te geven om welke domeinnaam het gaat, de autorisatiecode van deze domeinnaam en dat je akkoord bent met de kosten van de verhuizing of, als je een 'Prepaid-account' hebt, dat wij de kosten mogen verrekenen met je online saldo bij ons.
In de toekomst zullen wij het mogelijk maken om deze verhuizingen te starten via het control panel.
Het is mogelijk om je domeinnaam te laten verwijzen naar een andere hostingprovider. Hiervoor worden meestal de nameservers of de DNS-records van de domeinnaam aangepast.
Ja, dat is mogelijk. Om een domeinnaam aan te vragen, die niet via onze website te bestellen is, kun je contact opnemen met onze supportafdeling via (+31-(0)26-3 620 977, support@hostingdiscounter.nl). Zij kunnen je informeren over de prijzen en de registratieprocedure van de gewenste domeinennaam.
Ja, dit is mogelijk. Je bezoekers kunnen doorgestuurd worden op adresniveau met behulp van een zogenaamde 'WWW-pointer'.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je deze WWW-pointer instellen.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' de desbetreffende domeinnaam aan. Vervolgens kies je voor de optie 'Beheer WWW-pointer'. Hier kun je een adres opgeven, waarnaar de bezoekers van je domeinnaam doorgestuurd zullen worden.
Als je domeinnaam nog geen WWW-pointer heeft, dan worden de DNS-records van het domein aangepast bij het instellen van de pointer. Hierdoor kan het enkele uren tot 24 uur maximaal duren, voordat de pointer naar behoren werkt.
De WWW-pointer zal niet functioneren als je geen gebruikmaakt van onze nameservers.
Onze WWW-pointers ondersteunen URL-cloaking. Meer informatie hierover vind je bij 'Wat is URL-cloaking?'.
Ja, dat is mogelijk via het control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl.
Als je ingelogd bent kies je bij 'Abonnementen' voor je domeinnaam. Achter de regel 'Status' klik je 'Wijzig' aan. Je kunt daar aangeven dat de domeinnaam gaat verhuizen.
Zodra je dit opslaat weet ons systeem dat je jouw domeinnaam wilt verhuizen en zal daardoor de transferlock automatisch verwijderen.
Omdat een domeinnaam een unieke naam is, die bij registratie vastgelegd word, is het niet mogelijk om de naam van een domein aan te passen.
Tijdens de registratie dien je goed op te letten dat je geen type- of spelfouten maakt, want deze zijn niet terug te draaien als de domeinnaam eenmaal geregistreerd is. Als je een andere domeinnaam vast wilt leggen, dan kun je hiervoor een nieuwe registratie indienen.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je ervoor zorgen dat meerdere domeinnamen gaan verwijzen naar hetzelfde hostingpakket.
Hiervoor heb je twee mogelijkheden:
1) WWW-pointer
Je kunt met een WWW-pointer bezoekers aan de domeinnaam door laten sturen naar een andere domeinnaam.
2) Alias
Je kunt een domeinnaam koppelen aan een hostingpakket van een ander domein, door een zogenaamde 'alias' in te stellen.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je meerdere domeinnamen tegelijk bestellen.
Zodra je ingelogd bent klik je op de optie 'Direct bestellen'. Vervolgens kun je meerdere domeinnamen controleren met de optie 'Controleer tegelijkertijd verschillende domeinnamen'.
Ja, dit is mogelijk door het domein te pushen naar een andere klant. Zie 'Hoe kan ik mijn abonnementen overdragen aan een andere klant van jullie?' voor meer informatie hierover.
Het is niet mogelijk om een domeinnaam te verhuizen als deze een zogeheten 'transferlock' heeft. Een dergelijke status voorkomt juist dat een domeinnaam verhuisd kan worden. De lock kun je zelf verwijderen. Zie hiervoor ook 'Kan ik de transferlock van mijn domeinnaam verwijderen?'.
Als jouw domeinnaam in quarantaine staat betekent dit dat deze is verwijderd. Voordat een domeinnaam volledig vrijgegeven wordt komt deze meestal in een quarantaineperiode terecht. Hierdoor heeft de laatste eigenaar van de domeinnaam de mogelijkheid om deze verwijdering ongedaan te maken.
Als je het domein uit quarantaine wilt laten halen kun je het beste contact opnemen met onze supportafdeling via (+31-(0)26-3 620 977, support@hostingdiscounter.nl). Zij kunnen je meer informatie geven over de juiste procedure en de kosten.
Alleen de eigenaar van de domeinnaam is gemachtigd om het domein uit quarantaine te laten halen. Hiervoor hebben wij, naast het verzoek om de domeinnaam uit quarantaine te halen, ook een scan/kopie van het legitimatiebewijs van de eigenaar nodig. Als de domeinnaam op naam van een bedrijf geregistreerd staat hebben wij ook een uittreksel van de Kamer van Koophandel nodig.
Een domeinnaam is een uniek adres waarmee je gevonden kunt worden op het internet.
Een subdomein is een domein onder je bestaande domeinnaam. Als je bijvoorbeeld het domein jedomein.ext hebt, kun je subdomeinen aanmaken als 'help' of 'info'. De URL van deze subdomeinen zullen dan http://help.jedomein.ext of http://info.jedomein.ext zijn.
URL-cloaking kan ingeschakeld worden als je een WWW-pointer (redirect) instelt op je domeinnaam.
Bezoekers op deze domeinnaam worden doorgestuurd naar een ander adres via de WWW-pointer. Normaliter zal het adres in de adresbalk verspringen naar het nieuwe adres. Door URL-cloaking verandert dit adres niet.
Let op: als je URL-cloaking inschakelt kan dit een nadelig effect hebben op jouw ranking in zoekmachines!
Een overzicht van de verschillende domeinnaamextensies en prijzen kun je vinden op de pagina Domeinnaamtarieven.
Bij je domeinnaam krijg je altijd de volgende diensten gratis meegeleverd:
- Nameserverbeheer
- DNS-beheer
- E-mail forwarden
- Domeinnaam forwarden
- Helpdesk
Elke domeinnaam moet minstens twee of drie tekens bevatten. Dit is afhankelijk van de extensie. Verder kun je kiezen voor letters, cijfers en het koppelteken ( – ). Een domeinnaam mag echter niet beginnen of eindigen met een koppelteken en dit koppelteken mag niet meerdere malen achter elkaar gebruikt worden. De domeinnaam voorbeeld-domein.com is dus wel toegestaan, terwijl -voorbeelddomein.com niet toegestaan is.
Een uitzondering hierop zijn de zogeheten Internationalized Domain Names. Deze domeinnamen mogen speciale tekens bevatten. Wil je een dergelijke domeinnaam registreren, dan kun je een e-mail sturen naar onze supportafdeling (support@hostingdiscounter.nl).
De domeinnaamhouder is de rechtmatige eigenaar van een domeinnaam. De domeinnaamhouder kan een ander persoon zijn dan de eigenaar van het klantenaccount. Als je deze gegevens wilt achterhalen kun je een zogenaamde WHOIS-controle uitvoeren. Hier zijn verschillende websites voor beschikbaar.
Bij het verhuizen van een domeinnaam worden dezelfde kosten gemaakt als de kosten voor het registreren van een nieuwe domeinnaam. Zie tarievenpagina voor meer informatie over de prijzen die wij hanteren voor domeinnamen.
Niet alle websites staan toe dat ze met gebruik van URL-cloaking geladen worden. Als een website dit niet toestaat zal de pagina leeg (wit) blijven of zal er een melding verschijnen.
Bij het gebruik van URL-cloaking wordt de website waarnaar verwezen wordt ingeladen in een zogeheten 'frame'. Hierdoor wordt de website binnen een bestaande pagina geladen. Deze manier van inlezen wordt door sommige websites niet toegestaan, meestal vanwege veiligheidsredenen. Als dit het geval is dien je URL-cloaking uit te schakelen, aangezien de redirect anders niet naar behoren zal gaan functioneren.
Bij sommige domeinen geldt een restrictie op het verhuizen direct na een registratie. Voor bijvoorbeeld .com-domeinen geldt dat zij binnen 60 dagen na de registratie of een eerdere verhuizing niet verhuisd mogen worden.
Mocht je van een bepaalde domeinnaam willen weten of dit het geval is of heb je andere vragen, neem dan contact op via +31-(0)26-3 620 977 of support@hostingdiscounter.nl.
Wanneer je een domeinnaam laat doorverwijzen naar een andere website door middel van een WWW-pointer dan zal het domein in de DNS gaan verwijzen naar onze redirect server. Deze server handelt geen HTTPS verzoeken af. Wel kan de WWW-pointer worden ingesteld met een verwijzing naar een website met HTTPS, die dus een eigen SSL-certificaat heeft. Een SSL-certificaat aanschaffen voor het domein dat je wilt doorverwijzen zal er niet voor zorgen dat de doorverwijzing over HTTPS gaat.
Heb je een hostingpakket voor het domein dat je wilt doorverwijzen? Dan kan via FTP een doorverwijzing worden aangemaakt in een .htaccess (of een index.php / index.html ) bestand in de www map van je hostingpakket. De DNS van het domein dient dan wel te verwijzen naar de juiste webserver. In dit geval gaat de doorverwijzing volledig over HTTPS.
Levertijden van SSL-certificaten kunnen variëren. Dit is afhankelijk van het soort en type certificaat. Hieronder vind je een indicatie van de levertijden van de verschillende certificaten:
Domain Validation
Eén werkdag
Organisation Validation
Ongeveer twee werkdagen
Extended Validation
Variërend, tot ongeveer 14 werkdagen
Wildcard
Eén tot twee werkdagen
Multi-domain
Ongeveer 14 werkdagen
Dit is inderdaad mogelijk met wildcard- of multi-domain certificaat.
Je kunt je SSL-certificaat vinden door in te loggen op het control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl. Eenmaal ingelogd kies je bij Abonnementen voor het SSL-certificaat. Daar vind je informatie over het certificaat terug alsook de mogelijkheid om de gegevens van het certificaat te downloaden.
Op de pagina Vergelijken & aanvragen vind je een overzicht van al onze SSL-certificaten.
Een SSL-certificaat wordt niet automatisch geïnstalleerd op een VPS met CPanel.
Wanneer je een SSL-certificaat via het E-synergy control panel hebt besteld en de aanvraag afgerond is kun je de bestanden van het certificaat terugvinden via het E-synergy control panel. Je vindt deze bestanden bij het SSL-certificaat onder Abonnementen. Deze bestanden zul je nodig hebben voor de installatie van het certificaat.
Een SSL certificaat installeren kan door in te loggen op het betreffende CPanel-account. Eenmaal ingelogd klik je linksonder SSL/TLS. Klik op Install an SSL Certificate on a Domain. In de interface vul je de domeinnaam in en plaats je de bestanden van het E-synergy control panel. Klik hierna op Install.
Mocht je tegen problemen aanlopen dan kun je hiervoor contact opnemen met onze supportafdeling via +31-(0)26-3 620 977 of support@hostingdiscounter.nl).
Een SSL-certificaat wordt niet automatisch geïnstalleerd via DirectAdmin.
Wanneer je een SSL-certificaat via het E-synergy control panel hebt besteld en de aanvraag afgerond is kun je de bestanden van het certificaat terugvinden via het E-synergy control panel. Je vindt deze bestanden bij het SSL-certificaat onder Abonnementen.
Een SSL-certificaat installeren via DirectAdmin kan door in te loggen via het betreffende DirectAdmin account. Eenmaal ingelogd klik je onder Advanced Features' op SSL Certificates. Daarna klik je onderaan op Click Here to paste a CA Root Certificate en vink je daarna (bovenin) het selectievakje Use a CA Cert aan. De bestanden van het E-synergy control panel kun je hier plaatsen.
Mocht je meerdere IP-adressen nodig hebben of loop je tegen problemen aan? Dan kun je altijd contact met ons opnemen via +31-(0)26-3 620 977 of support@hostingdiscounter.nl.
Tijdens de aanvraag van het SSL-certificaat wordt gevraagd of het SSL-certificaat automatisch geïnstalleerd dient te worden op het hostingpakket. Wanneer je deze optie aan hebt gevinkt, zal het SSL-certificaat automatisch geïnstalleerd worden op je hostingpakket.
Je kunt een SSL-certificaat die je via ons aangeschaft heeft elders laten installeren. Wanneer je een SSL-certificaat via het E-synergy control panel hebt besteld en de aanvraag afgerond is kun je de bestanden van het certificaat terugvinden via het E-synergy control panel. Je vindt deze bestanden bij het SSL-certificaat onder Abonnementen. Deze bestanden zal de partij die het SSL-certificaat voor jou gaat installeren nodig hebben.
Je kunt een SSL-certificaat die je via ons aangeschaft hebt op een eigen apparaat installeren. Wanneer je een SSL-certificaat via het E-synergy control panel hebt besteld en de aanvraag afgerond is kun je de bestanden van het certificaat terugvinden via het E-synergy control panel. Je vindt deze bestanden bij het SSL-certificaat onder Abonnementen. Deze bestanden zul je nodig hebben voor de installatie van het certificaat.
Als je een eigen SSL-certificaat hebt die elders afgenomen is, dan kunnen wij deze voor je installeren op een hostingpakket bij ons. Hiervoor worden éénmalige set-upkosten en een jaarlijkse abonnementsprijs gerekend. Neem voor meer informatie contact op met onze supportafdeling via +31-(0)26-3 620 977 of support@hostingdiscounter.nl.
Wij zien de laatste tijd dat er veel berichten worden geblokkeerd door Gmail. Het lijkt er op dat de spamfilters van Google recent strenger zijn geworden. In de foutmelding die je ontvangt staat zoiets als:
550-5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must authenticate with at least one of SPF or DKIM.
Om dit op te lossen kun je een SPF-record maken voor jouw domeinnaam. Klik hier voor verdere instructies.
Als jouw mailserver DKIM ondersteunt dan kun je dit eenvoudig aanzetten. Klik hier voor verdere instructies.
DKIM kan worden ingeschakeld via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl. Zodra je ingelogd bent klik je op 'Abonnementen' en daarna op het hostingpakket van jouw domeinnaam. Klik vervolgens op de knop 'E-mail accounts beheren'. Op de volgende pagina zul je de optie zien voor DKIM. Klik op 'DKIM aanzetten' om deze functionaliteit te activeren.
Wanneer deze optie niet aanwezig is dan staat waarschijnlijk je hostingpakket nog op een verouderde mailserver. In dat geval kun je een migratie bij ons aanvragen door een verzoek in te dienen via het contactformulier vanaf het bij ons bekende e-mailadres.
SPF kan worden ingeschakeld via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl. Zodra je ingelogd bent klik je op 'Abonnementen' en daarna op het hostingpakket van jouw domeinnaam. Klik vervolgens op de knop 'E-mail accounts beheren'. Op de volgende pagina zul je de optie zien voor SPF. Klik op 'SPF aanzetten' om het automatisch te laten instellen.
Als je gebruik maakt van onze nameservers dan is het SPF-record voor je toegevoegd aan de DNS. Dit SPF-record is voldoende als je onze uitgaande mailserver gebruikt.
Als je al een SPF-record hebt dan kan 'include:spf.server.eu' worden toegevoegd. Let op dat een SPF regel altijd begint met 'v=spf1' en eindigt met 'all'. Zet de include of andere uitbreidingen dus daar tussen, anders werkt het niet.
Mocht je een andere uitgaande mailserver gebruiken, informeer dan bij de betreffende partij wat er moet worden toegevoegd aan het SPF-record. Via de DNS beheer in het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kan de SPF worden aangepast. Zodra je ingelogd bent klik je op 'Abonnementen' en daarna op de desbetreffende domeinnaam. Vervolgens klik je op 'Wijzig DNS-instellingen'. In de DNS beheer klik je rechts van het TXT record dat begint met 'v=spf1' op het icoontje met het potloodje. Nu kun je het SPF-record aanpassen/uitbreiden.
Ja, wij bieden verschillende e-mailpakketten aan. Ga voor het complete overzicht naar E-mail Only.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je een bestaand e-mailadres aanpassen.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' het desbetreffende hostingpakket aan. Vervolgens klik je op 'E-mail accounts beheren'. Met de optie 'wijzig' (een klein potlood/map icoon) heb je de mogelijkheid om de verschillende opties van het e-mailadres aan te passen.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je een nieuw e-mailadres aanmaken.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' het desbetreffende hostingpakket aan. Vervolgens klik je op 'E-mail accounts beheren'. Met de knop 'E-mail account toevoegen' kun je een nieuw e-mailadres aanmaken.
Hierbij dien je allereerst de naam van het e-mailadres in te vullen. Vervolgens kun je de quota opgeven. Als je deze op 'Ongelimiteerd' zet,zal het account zoveel ruimte kunnen gebruiken als je hostingpakket toestaat. Let hierbij wel op dat de ruimte van verschillende e-mailaccounts van dit pakket bij elkaar op zal worden geteld.
Je kunt zelf een wachtwoord invullen of deze laten genereren door ons systeem. Ook heb je de mogelijkheid om een forward in te stellen als dit gewenst is.
Je kunt het e-mailadres aanmaken door vervolgens de knop 'Opslaan' aan te klikken.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je jouw e-mailaccounts beheren. Hierbij heb je de mogelijkheid om spaminstellingen aan te passen.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' het desbetreffende hostingpakket aan. Vervolgens klik je op 'E-mail accounts beheren'. In het overzicht van je e-mailaccounts heb je de mogelijkheid om de spaminstellingen van elk e-mailadres te beheren.
Als je de spamfilter inschakelt dien je een score te kiezen. Aan de hand van deze score worden de berichten gefilterd. Als je een lage score kiest zal de filter een strengere controle uitvoeren dan wanneer je een hoge score kiest.
Het is ook mogelijk om een black- of whitelist in te stellen. Hiermee kun je sommige e-mailadressen of volledige domeinen (door @domeinnaam in te vullen) blokkeren (blacklisten) of juist toestaan (whitelisten).
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je één of meerdere mailing lijsten aanmaken.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie 'Abonnementen' het desbetreffende hostingpakket aan. Vervolgens klik je op 'Mailing lijsten beheren'. Met de knop 'Mailinglijst toevoegen' kun je een nieuw mailinglijst aanmaken. Je kunt een onbeperkt aantal contacten aan een mailinglijst toevoegen.
Apple Mail is een e-mailprogramma. Met een dergelijk programma kun je e-mails ontvangen en verzenden. Je hebt de mogelijkheid om de e-mailaccounts die je bij ons aangemaakt hebt toe te voegen aan dit programma. Hiervoor open je Apple Mail en klik je op 'Voorkeuren' aan onder 'Mail'. Vervolgens klik je op het tabblad 'Accounts'. Met het plusteken ('+') kun je een e-mailaccount toevoegen aan Apple Mail.
1) Accountgegevens
Hier vul je de naam van het e-mailaccount in. De naam mag je zelf verzinnen. Ook wordt er gevraagd naar het e-mailadres en het wachtwoord. Hier vul je het e-mailadres zelf in en het wachtwoord van dit e-mailadres, zoals je deze hebt aangemaakt via het E-synergy control panel.
2) Inkomende server
Voor de inkomende mailserver kun je allereerst aangeven of je een POP-3 of IMAP account aan wilt maken. Je kiest het gewenste type. Vervolgens kun je de gegevens van het e-mailaccount invullen. De opties 'omschrijving', 'gebruikersnaam' en 'wachtwoord' mogen gelijk staan aan de gegevens die je in het eerste scherm hebt ingevuld. De optie 'Mailserver' is de inkomende mailserver van je domeinnaam. De naam van de inkomende en uitgaande mailserver is mailserver.ext, waarbij je mailserver.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket.
3) Uitgaande server
Hier vul je de uitgaande server in. Dit is normaal gesproken mail.jedomein.ext, waarbij je 'jedomein.ext' vervangt door je eigen domeinnaam. Het kan zijn dat je provider poorten geblokkeerd heeft voor het verzenden van e-mails. Mocht je geen e-mails kunnen verzenden, dan kun je proberen om de poort aan te passen. Wij bieden ondersteuning voor de poorten 25, 2025 en 587.
4) Overige gegevens
Waar gevraagd dien je geen SSL of beveiligde verbinding in te stellen. Als authenticatiemethode stel je 'Wachtwoord' in. Kies je vervolgens voor 'volgende', dan zal Apple Mail een overzicht geven van de door jou ingulde gegevens. Het e-mailadres kan daarna aangemaakt worden in het programma.
Apple mail in IOS is een e-mailprogramma voor het beheren en ordenen van e-mailberichten. Voor het aanmaken van een e-mailaccount doorloop je de volgende stappen:
1. Open Instellingen en selecteer het tabblad Mail, contacten, agenda's. Selecteer vervolgens Voeg account toe.
2. Selecteer Anders.
3. Selecteer Voeg e-mailaccount toe.
4. Vul bij Naam de naam in zoals het account in jouw e-mailprogramma komt te staan.
5. Vul bij E-mailadres het e-mailadres in dat je wilt configureren.
6. Vul bij Wachtwoord het wachtwoord van jouw mailbox in.
7. Kies bij Authenticatie/identiteitscontrole voor Wachtwoord.
8. Klik op Volgende.
9. Selecteert de optie IMAP.
10. Vul bij Naam je weergavenaam (Voornaam+Achternaam) in.
11. Vul bij E-mailadres jouw e-mailadres in.
12. Geef bij Omschrijving een omschrijving van het e-mailaccount op. Bijvoorbeeld E-mail werk.
13. Vul bij Inkomende mail server de naam op van de inkomende mail server. Deze informatie staat in de opleverbrief die je van ons ontvangen hebt.
14. Vul bij Gebruikersnaam het e-mailadres in dat je wilt stellen.
15. Vul bij Wachtwoord het wachtwoord van het e-mailadres in.
16. Vul bij Uitgaande mail server de naam op van de uitgaande mail server. Deze informatie staat in de opleverbrief die je van ons ontvangen hebt.
17. Klik op Opslaan.
Jouw e-mailprogramma zal nu de de door jou opgegeven accountinformatie controleren. Als alle gegevens correct zijn zal het account worden toegevoegd aan jouw e-mailprogramma.
Voor het aanmaken van een e-mailaccount in Thunderbird doorloop je volgende stappen:
1. Open Thunderbird.
2. Klik op het tabblad Extra.
3. Kies Accountinstellingen.
4. Klik linksonder op Accountopties.
5. Klik op E-mailaccount toevoegen.
6. Vul bij Naam je weergavenaam (Voornaam+Achternaam) in.
7. Vul bij E-mailadres jouw e-mailadres in.
8. Vul bij Wachtwoord het wachtwoord van het e-mailadres in.
9. Klik op Volgende.
10. Vul bij Gebruikersnaam het e-mailadres in dat je wilt stellen.
11. Vul bij Inkomende mail server de naam op van de inkomende mail server. Deze informatie staat in de opleverbrief die je van ons ontvangen hebt.
12. Kies bij Beveiliging voor Auto
13. Vul bij Uitgaande mail server de naam op van de uitgaande mail server. Deze informatie staat in de opleverbrief die je van ons ontvangen hebt.
14. Klik op Account aanmaken.
Jouw e-mailprogramma zal nu de de door jou opgegeven accountinformatie controleren. Als alle gegevens correct zijn zal het account worden toegevoegd aan jouw e-mailprogramma.
Voor onze SMTP-server is authenticatie vereist. Je dient als authenticatiemethode Wachtwoord te gebruiken. Daarnaast dien je ook een gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen. Deze zijn gelijk aan de gegevens voor de inkomende e-mailserver.
Het is mogelijk om een automatisch antwoord in te stellen op je e-mailadres.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je dit instellen.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie Abonnementen het desbetreffende hostingpakket aan. Vervolgens klik je op E-mailaccounts beheren.
In het overzicht van je e-mailaccounts heb je de mogelijkheid om een automatische antwoord in te stellen voor een e-mailadres.
Het is mogelijk om een eigen e-mailserver in te stellen. Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je dit instellen.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie Abonnementen het desbetreffende hostingpakket aan. Klik nu op Wijzig achter de regel Mailafhandeling door.
Let op: Doordat je deze optie wijzigt zullen e-mails niet via onze systemen maar via je eigen e-mailserver afgehandeld worden. Als je een eigen e-mailserver instelt zullen de huidige e-mailaccounts en instellingen zoals je die bij ons ingesteld hebt verwijderd worden!
Via de DNS-instellingen van de domeinnaam kun je de juiste instellingen maken zodat de e-mails daadwerkelijk naar de nieuwe systemen gaan verwijzen.
Standaard maak je geen gebruik meer van onze fallbackservers als je een eigen e-mailserver instelt. Wij kunnen dit wel voor je instellen. Hiervoor kun je contact opnemen met onze supportafdeling via +31-(0)26-3 620 977 of support@hostingdiscounter.nl.
Ja, dit is mogelijk. Je kun op jouw webmail inloggen via deze inlogpagina.
Als je de webmail via HTTPS (een beveiligde verbinding) wilt bezoeken dan kun je de naam van de mailserver gebruiken als webadres. Dit is https://mailserver.ext, waarbij je mailserver.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel.
IMAP staat voor Internet Message Access Protocol. Dit is een van de protocollen welke gebruikt wordt voor het verzenden/ophalen van e-mails.
Als je gebruikmaakt van meerdere apparaten om je e-mails te ontvangen (zoals bijvoorbeeld een laptop en een smartphone) dan is het vaak aan te raden om een IMAP account in te stellen. IMAP synchroniseert je berichten waardoor je dezelfde e-mails op elk apparaat hebt. Een nadeel hierbij is dat alle mails op een centrale plek opgeslagen worden. Dit is onze server, waarop je gelimiteerde e-mailruimte hebt.
Als IMAP-server (inkomende mailserver) kun je gebruik maken van mailserver.ext, waarbij je mailserver.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket.
Als POP-server (inkomende mailserver) kun je gebruik maken van mailserver.ext, waarbij je mailserver.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket.
Als SMTP-server (uitgaande mailserver) kun je gebruik maken van mailserver.ext, waarbij je mailserver.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket.
POP-3 of Post Office Protocol versie 3 wordt gebruikt om e-mailberichten op te halen.
Veel e-mailprogramma's maken van dit protocol gebruik om je e-mailberichten, die bij ons op de mailserver opgeslagen staan, binnen te halen. Bij POP-3 accounts is het niet mogelijk om je accounts te synchroniseren. Je kunt echter wel aangeven dat berichten pas na een bepaalde periode verwijderd worden van onze server. Dit heeft als voordeel dat je niet snel de limieten bereikt van je hostingpakket.
SMTP of Simple Mail Transfer Protocol wordt gebruikt om e-mails te verzenden. Als je een e-mail via je e-mailprogramma of onze online webmail verzendt, dan zal dit via SMTP verlopen.
Fallbackservers dienen als back-up voor onze primaire e-mailservers. Als één van onze primaire e-mailservers een storing heeft zullen de fallbackservers automatisch ingeschakeld worden en de afhandeling van de e-mailberichten overnemen. Op het moment dat de primaire e-mailserver weer online is zullen de fallbackservers de e-mailberichten alsnog afleveren bij de primaire e-mailserver.
Met een e-mailprogramma kun je e-mails ontvangen en verzenden. Je hebt de mogelijkheid om de e-mailaccounts die je bij ons aangemaakt heeft toe te voegen aan dit programma. Er zijn verschillende instellingen die je hiervoor dient te gebruiken.
1) Accountgegevens
Hier vul je de naam van het e-mailaccount in. De naam mag je zelf verzinnen. Ook wordt er gevraagd naar het e-mailadres en het wachtwoord. Hier vul je het e-mailadres en het wachtwoord van dit e-mailaccount in, zoals je deze hebt aangemaakt via het E-synergy control panel.
2) Inkomende server
Voor de inkomende mailserver kun je allereerst aangeven of je een POP-3 of IMAP account aan wilt maken. Je kiest het gewenste type. Vervolgens kun je de gegevens van het e-mailaccount invullen. De opties Omschrijving, Gebruikersnaam en Wachtwoord zijn gelijk aan de gegevens die je in het eerste scherm hebt ingevuld. De optie Mailserver is de inkomende mailserver (POP3) van je domeinnaam. De naam van de inkomende en uitgaande mailserver is mailserver.ext, waarbij je mailserver.ext vervangt door de naam van jouw mailserver. Deze naam vind je via jouw abonnementenoverzicht in het E-synergy control panel, onder het hostingpakket. Voor POP3-accounts kun je poort 110 instellen. Voor IMAPaccounts gebruik je poort 143.
3) Uitgaande server
Hier vul je de uitgaande server in. Dit is normaal gesproken mail.jouwdomeinnaam.ext, waarbij je jouwdomeinnaam.ext vervangt door je eigen domeinnaam. Het kan zijn dat je provider poorten geblokkeerd heeft voor het verzenden van e-mails. Mocht je geen e-mails kunnen verzenden, dan kun je proberen om de poort aan te passen. Wij bieden ondersteuning voor de poorten 25, 2025 en 587.
4) Overige gegevens
Waar gevraagd kun je 'SSL' of 'beveiligde verbinding' instellen. Het is mogelijk dat je een melding krijgt over een certificaatfout. Hierbij kun je echter aangeven dat het certificaat vertrouwd is en geaccepteerd mag worden. Deze ontstaat namelijk vanuit een verwijzing in onze certificaten. Als authenticatiemethode stel je Wachtwoord in. Kies je vervolgens voor Volgende dan zal je e-mailprogramma een overzicht geven van de door jou ingevulde gegevens. Het e-mailadres kan daarna aangemaakt worden in het programma.
De poort die je dient te gebruiken voor de inkomende e-mailserver is afhankelijk van het e-mailprotocol dat je gebruikt. Maak je gebruik van het POP3-protocol? Dan dien je poort 110 te gebruiken. Maak je gebruik van het IMAP-protocol? Dan dien je poort 143 te gebruiken.
Voor het verzenden van e-mails kun je de volgende poorten gebruiken: 25, 2025 en 587. Echter wordt tegenwoordig vaak poort 25 standaard geblokkeerd door veel internetproviders. Wij adviseren daarom om één van de andere poorten te gebruiken.
Als je bestanden leeg (0 KB) worden geplaatst op de FTP-omgeving is dit meestal te wijten aan een overschrijding van de beschikbare webruimte. Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je het huidige verbruik inzien.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie Abonnementen het desbetreffende hostingpakket aan. Vervolgens kun je het verbruik van je website inzien.
Wanneer jouw website de limieten van je hostingpakket overschreden heeft is het aan te raden om te controleren of je overbodige/verouderde bestanden kunt verwijderen van je FTP-omgeving. Als dit niet mogelijk is kun je te allen tijde extra webruimte bestellen via het E-synergy control panel. Deze mogelijkheid vind je door de optie Voeg extra producten toe aan te klikken bij jouw hostingpakket.
Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je jouw FTP-accounts beheren.
Zodra je ingelogd bent klik je onder de optie Abonnementen het desbetreffende hostingpakket aan. Klik op FTP accounts beheren. Je kunt een FTP-account toevoegen als de limieten van je pakket dit toestaan door op de knop FTP account toevoegen te klikken. Als je een bestaande gebruiker wilt wijzigen kun je het kleine icoon (potlood/map) achter de FTP-gebruiker aanklikken.
Je kunt een wachtwoord instellen voor de gebruiker. Deze kun je laten genereren door ons systeem of kun je zelf invullen. De 'directory' mag je leeg laten, behalve als je ervoor wilt zorgen dat deze gebruiker in een bepaalde map komt na het inloggen op de FTP-omgeving. Het is belangrijk dat, als je hier een map invult, deze map al bestaat op de FTP-omgeving. Door op de knop Opslaan te klikken zullen de instellingen doorgevoerd worden.
Als je een FTP-account bij ons hebt aangemaakt kun je verbinding maken met de zogenaamde 'FTP-omgeving'. De FTP-omgeving geeft je de mogelijkheid om de bestanden van je website in te zien en te wijzigen. Hiervoor heb je de FTP-host (wat over het algemeen ftp.jedomein.ext zal zijn, waarbij 'jedomein.ext' vervangen wordt door je eigen domeinnaam) nodig. Daarnaast heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig van dit FTP-account. Deze gegevens verlenen je toegang tot jouw FTP-omgeving. Vraagt je FTP-programma daarnaast om een uploaddirectory? Dan kun je hierbij de map www of /www instellen.
Als het niet lukt te verbinden met de webserver en je gebruikt de juiste FTP-logingegevens dan is vermoedelijk jouw IP-adres geblokkeerd. Dit wordt veroorzaakt doordat meerdere mislukte inlogpogingen zijn ondernomen.
Neem contact op met onze supportafdeling via +31-(0)26-3 620 977 of support@hostingdiscounter.nl, waarna wij je zullen verzoeken jouw IP-adres aan ons door te geven. Het IP-adres kan via de http://watismijnipadres.nl/ of http://whatismyipaddress.com/ worden achterhaald.
Als jouw hostingpakket toestaat dat je meerdere FTP-gebruikers aanmaakt, dan is dit mogelijk. Via het E-synergy control panel op https://customer.hostingdiscounter.nl kun je jouw FTP-accounts beheren.
Dit probleem kan drie verschillende oorzaken hebben:
- Meerdere gebruikers op één locatie
- Meerdere verbindingen vanuit jouw FTP-programma
- Modem/router
Als er meerdere gebruikers vanaf één locatie verbinding maken met onze FTP-server, kan dit deze foutmelding als gevolg hebben. Vanwege veiligheidsredenen zijn er niet meer dan vijf gebruikers vanaf hetzelfde IP-adres toegestaan op de FTP-omgeving van een account bij ons.
Bij de instellingen van je FTP-programma kan aangegeven worden wat het maximaal aantal verbindingen met de FTP-server mag zijn. Het is aan te raden om deze instelling op '1' te zetten. Dit voorkomt dat het FTP-programma meerdere verbindingen naar de FTP-server openzet.
Het komt soms voor dat er vanuit een modem/router meerdere verbindingen door worden gezet naar onze server. Vaak is de oplossing om je modem/router uit te schakelen en opnieuw in te schakelen na één minuut.
Hulp nodig? Wij helpen je graag!
Raadpleeg onze kennisbank of neem contact op